درباره

به صفحه وب بسیج ایثارخوش آمدید
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوي دوستان
ش
ابزار و قالب وبلاگ

سايت مرکز بسيج بنياد شهيد و امورايثارگران

کاربردي
جنگ دفاع مقدس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 109
بازدید هفته : 234
بازدید ماه : 233
بازدید کل : 39292
تعداد مطالب : 390
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تاريخ روز
اوقات شرعي

سالروز حماسه ۹ دی ماه،

روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

گرامی باد.

                                                                    مقام معظم رهبری :

“مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.”  

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.




موضوع :
اخبار بسیج , اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , مقالات , ,

فراخوان 40 سالگی انقلاب اسلامی




موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , مقالات , ,

سومین جشنواره جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت به مناسبت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا، برگزار می شود. هدف این جشنواره، توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ ایثار و شهادت است.




موضوع :
مقالات , ,

  به گزارش قسم  مرکز مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز فراخوان مقالات بسیج و پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا بیست و دوم اسفند ماه مصادف با روز شهید به سامانه الکترونیکی این مرکز ارسال کنند.



موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , مقالات , ,

ای منتظران گنج نهان می آید

آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور

گفتند که صاحب الزمان می آید

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

مهم ترین ، ضروری ترین دعایی که باید مردم در زمان غیبت انجام دهند ، دعا برای ظهور امام زمان (عج)است ؛زیرا که آن حضرت صاحب ما و صاحب عصر و زمان ما است ، بلکه صاحب امر ، ولی و سرپرست همه جهانیان است ، مگر می شود از او غافل شد در حالی که آن حضرت امام ما است و غفلت از امام یعنی غفلت و فراموشی از اصلی از اصول دین .




موضوع :
سبک زندگی , مقالات , ,

شهید؛ والاترین مکبّر آزادگی

روز ۲۲ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران که همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی، دیباچه‌ای به همه مخاطبان تقدیم می‌گردد:
 



موضوع :
یادواره ها , مقالات , ,

سبک زندگی مقلدان امام خامنه ای سبک زندگی /

سبک زندگی مقلدان امام خامنه ای (مدظله)

تبیین بایدها و نبایدهای «سبک زندگی» در جامعه ایرانی از جمله موضوعاتی است که پس از تشریح ضرورت‌های آن توسط رهبر انقلاب بیشتر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

پایه تشکیل «سبک زندگی» در جامعه مسلمان ایران عمل به دستور العمل‌های تشریع شده دین مبین اسلام و مذهب تشییع است. عمل به «احکام شرعی» که علمای دین از متون اسلامی استنباط کرده و در قالب رساله و استفتائات به بیان آن می‌پردازند، مقدمه لازم در سبک زندگی اسلامی است که دیگر بایسته‌های فرهنگی بر آن بنا نهاده می‌شود.
روشن است که نمی‌شود دم از سبک زندگی اسلامی زد اما بی‌خیال احکام شرعی اسلام، خصوصاً احکام اجتماعی آن شد یا آنها را تنها در بایگانی رساله‌های عملیه و کتاب‌های احکام نگه داشت. چندی پیش نظرات فقهی جدیدی از رهبر انقلاب منتشر شد که محور برخی از آن مسائل فرهنگی و اجتماعی بود. نظر به اهمیت مسائل مطرح شده که بسیاری از آن مورد ابتلای جامعه امروز ماست، تعدادی از نظرات فقهی رهبر انقلاب را در ادامه منتشر می‌کنیم.




موضوع :
سبک زندگی , مقالات , ,


تحکیم خانواده در آموزه های قرآنی خانواده رکن اساسی جامعه ی انسانی است و شرط پویایی و استواری آن، وجود روابط صحیح و پایدار میان همسران است. تحصیل معرفت به این گونه روابط، نیازمند آشنایی هر یک از اعضا با وظایف و حقوق خویش است.

قرآن کریم به عنوان عالی ترین راهنمای حیات بشر، بهترین هدایتگر در این مسیر است. در نوشتار حاضر، با رجوع به رهنمودهای حکیمانه ی این کتاب عظیم، راه های تحکیم روابط زن و شوهر در خانواده بررسی شده و ضمن معناشناسی خانواده و بیان اهمیت و ضرورت بحث، موضوعات ذیل تحلیل گردیده است: انگیزه تحکیم روابط در خانواده، عوامل مؤثر بر تحکیم روابط، ساختار خانواده آرمانی و اصول تحکیم خانواده در قرآن .

اهمیت پرداختن به موضوع «تحکیم خانواده»، ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد. نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ های گوناگون است تا آن جا که سعادت و شقاوت امت ها، مرهون رشادت و ضلالت خانواده می باشد. 




موضوع :
سبک زندگی , مقالات , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد