سردار انصاری: فرهنگ بسیج همان فرهنگ ایثارگری و عاشورایی است

 

/ خبرنگار بسیج ایثار : سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش بزرگ "پیروان ولایت" که با حضور بسیجیان بنیاد برگزار شد، به سخنرانی در مورد بسیج و هفته بسیج پرداخت.

 

قائم مقام بنیاد سخنان خود را با درود و سلام بر همه شهدای اسلام و انقلاب اسلامی به خصوص شهدای بسیجی و شهدای مظلوم آغاز کرد و گفت: در پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) سازمان بسیج تشکیل شد و امام فرمودند که "من از خدا می خواهم که من را با بسیجیان محشور گرداند، من خود یک بسیجی هستم و به بسیجی بودن خود افتخار می کنم".

 

وی تصمیم حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل سازمان بسیج را نشان از آینده نگری ایشان دانست و افزود: حضرت امام (ره) بر خطرها و تهدیدهای دشمنان واقف بودند و می دانستند که نیاز به بسیج است و اتفاقاتی همچون دوران دفاع مقدس گواه بر این موضوع است.

 

سردار انصاری تصریح کرد: امام خمینی (ره) بسیج را به عنوان یک نیروی راهبردی به کشور معرفی کردند و در همین راستا رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در مورد بسیج و هفته بسیج فرمودند که "بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است، بسیج یک جایگاه فرا وطنی و فرا کشوری دارد و یک انسان بسیجی باید الگویی برای همه آزادی خواهان باشد و بسیج یک فرهنگ عاشورایی است".

 

سردار انصاری در ادامه عنوان کرد: فرهنگ بسیج همان فرهنگ ایثارگری و عاشورایی است و گمنامی از بارزترین ویژگی فرهنگ بسیج است.

 

قائم مقام بنیاد با بیان اینکه بسیج متعلق به قشر خاصی نیست همچون حادثه عاشورا که متعلق به فرد خاصی نیست، افزود: بسیج ترکیبی از نماد شهدای کربلا است، بسیج یک نیروی راهبردی تعیین کننده و تمام کننده در همه عرصه ها است.

 

 سردار انصاری افزود: بسیج برای انقلاب اسلامی موجب اقتدار و افتخار است و به معنای کلید طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است.

 

قائم مقام بنیاد اظهار داشت: شاخصه های تفکر بسیج همان شاخصه های اسلام محمدی و تفکر علوی است و تفکر بسیجی از روی عشق و آگاهانه راه را انتخاب می کند نه از روی اجبار.

 

وی در ادامه تفکر بسیجی را ظلم ستیز و دارای تواضع و صمیمیت برشمرد و افزود: تفکر بسیجی دارای شجاعت، ابتکار، دلاوری و خلاقیت است و بسیجی باید بینش و اعتقادات خود را ارتقاء دهد؛ بسیجی باید در تمامی عرصه ها پیشرفت کند و قانع نباشد.

 

سردار انصاری در ادامه بر لزوم انسجام بسیج در عرصه ها ی فضایی، هسته ای و مهندسی پزشکی و افزایش سطح آگاهی و بصیرت تاکید کرد.

 

لازم به ذکر است، بعد از اتمام سخنان سردار انصاری در پایان همایش از بسیجیان نمونه سال 1392 تقدیر به عمل آمد و لوح سپاس تقدیم این عزیزان شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , ,