دومین کارگاه تحکیم بنیان خانواده ویژه خواهران بسیجی بعد از ظهر روز چهارشنبه 26 شهریور در نمازخانه ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 به گزارش "ایثار"، آقای دکتر عباسی استاد حوزه و دانشگاه با حضور در این کارگاه درباره احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: زنده نگه داشتن ارزشهای دینی بسیار مهم است به نحوی که در ایات قران و سیره ائمه به این موضوع توجه ویژه شده و آن را حیاتی عنوان کرده است.

 وی ادامه داد: امام حسین (ع) افق آینده دنیا را می دید و برای همین تاکید می کرد که با خون من و فرزندانم باید ارزشها و سیره نبوی تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) محفوظ و ماندگار بماند. اگر این از خود گذشتگی امام حسین(ع) نبود اکنون هیچ کدام از ما پای کلاسهای معرفتی و دینی نبودیم. همچنین اگر پیام رسانی حضرت زینب(س) نبود اکنون هیچ خبری از دین پیغمبر وجود نداشت.

وی با اشاره به تعبیر حضرت امیرالمومین (ع) از امر به معروف گفت: مثل امر به معروف نسبت به جامعه انسانیت مثل سر به تن آدم است و اگر امر به معروف در جامعه نباشد مانند این است که انسانی سر نداشته باشد. عباسی تصریح کرد: گاهی با یک امر به معروف کوچک می توان جلوی یک فساد بزرگ را گرفت برای همین هیچ گاه امر به معروف را کوچک نشمارید. وی با اشاره به راههای امر به معروف و نهی از منکر گفت: از جمله روشهای امر به معروف و نهی از منکر روش گفتاری، رفتاری، چشمی و محبت کردن است. در بحث امر به معروف باید سعی کنیم تا فهم مخاطب را بالا ببریم نه اینکه با زور و تندی او را مجبور به کاری کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: آنچه از دین برداشت می شود این است که اصلی ترین راه امر به معروف ارائه شناخت کافی و لازم به مخاطبان است و ما به عنوان مادر در کانون خانواده ها می توانیم بیشترین تاثیر را برای امر به معروف داشته باشیم.

مادران بهترین آمران به امر به معروف

عباسی مادران را بهترین آمران امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت : مادران به شرط اینکه با روش صحیح امر به معروف آشنا شوند می توانند بیشترین تاثیر گذاری را در ارائه آموزشهای دینی به فرزندانشان داشته باشند. وی ادامه داد: ما باید از سنین کودکی به صورت پایه ای و صحیح آموزه های دینی را به کودکانمان ارائه دهیم و با رفتار درست و مناسب کاری کنیم تا شیرینی این آموزه ها در ذهن کودکانمان باقی بماند نه تلخی و بداخلاقی ها.

گفتنی است در ادامه این کارگاه داریوش آدیش درباره طب سنتی برای بانوان این مرکز نکاتی را بیان کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , اخبار پایگاه های مقاومت بسیج تابعه , سبک زندگی , ,