برگزاری یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران

با عنوان تعهد سرخ از حجره تا سنگر  

به گزارش بسیج ، در ابتدای این یادواره که با حضور اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و ائمه محترم جماعات ادارات بنیاد شهید و جمع کثیری از بسیجیان و روحانیون دیگر مراکز مقاومت بسیج صبح امروز در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه تهران پس از حمد و سپاس به درگاه احدیت منان، پیرامون برگزاری کنگره ملی 4000 شهید طلبه و روحانیت که خردادماه سال جاری در قم برگزار می گردد توضیحاتی ارائه نموده و با تقدیر و تشکر از خانواده های معظم شهدای روحانیت اهداف این همایش را زنده نگه داشتن یاد و خاطره و سیره شهدای روحانیت که نقشهای کلیدی را در عرصه های جهادی و حوزه های مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع در عرصه سلامت داشتند گرامی داشته و عنوان نمودند  یکی از بهترین نشانه ها همین حقیقتی است که شهدای روحانی برای ما به ارمغان اوردند
در ادامه این یادواره حجت الاسلام و المسلمین صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیت شیعه افتخار دارد دفاع و سنگر نشینی، حفاظت و صیانت از اسلام را از مکتب اهل بیت به ارث برده است گفتند: روحانیت در زمان غیبت امام عصر (عج) این مأموریت را دارد که مبین و مفسر دین باشد و شهدای روحانیت نه محدود به انقلاب اسلامی و نه به دفاع مقدس است بلکه از  همان صدر اسلام همه چیزش را فدای دین کرده است . ایشان در بخشی دیگری از سخنانش جهاد تبیین را بعنوان فرمان رهبری در حوزه های علمیه، بسیج و رده های سپاه امری ضروری و لازم دانستند و گفتند : امروز در جهاد تبیین به صراحت و شجاعت نیاز داریم تا در برابر تهاجم فرهنگی و فکری دشمن بتوانیم گامهای موثری برداریم .

آخرین سخنان این یادواره دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنانش گفت : خدا را شاکرم که این توفیق را نصیب کرده تا در جمع معنوی و ولایی علمای بزرگوار، برادران و خواهران گرامی که بمناسبت پاسداشت شهدای گرانقدر و روحانیت شهر و استان گرد هم جمع شدیم تا با ذکر نام و یاد شهدا و زنده نگه داشتن این فرهنگ عزت بخش را بیاموزیم و در این مسیر گام برداریم .
رئیس مجلس در ادامه سخنانش گفت : یکی از جو سازی هایی که در آن حرکتهای نرمی که دشمنان انقلاب و در رأس آن رژیم صهیونستی، استکبار جهانی و انگلیس خبیث در آن جنگ نرمی که انجام می دهند و ذهن جامعه را آلوده می کنند همین است که    می گویند علما در سختیها و مشکلات کجا هستند . این نشست یک نمونه ای است تا نشان دهیم که روحانیت اهل فکر و اندیشه و در کنار مردم و مبتنی بر فرهنگ ایثار و فرهنگ قرآن و پیشتاز در میدان جهاد و شهادت است .
دکتر قالیباف در بخش پایانی سخنانش گفت : وقتی حرف از جهاد تبیین است . یعنی بفهمیم در مقابل ما دشمن وجود دارد و جهاد تبیین در اصل رسالت نبی مکرم اسلام است . جهاد تبیین امروز  چه در جنگ نرم و چه در جنگ سخت رسالتی است بر دوش علما و در این جهاد هر چه داریم را باید به میدان بیاوریم و باید برای انقلاب از جان و آبرویمان بگذریم و بدانیم شرط پیروزی و موفقیت ها صبر و انتظار است و ما نباید در این راه مردد باشیم و یا تردید کنیم . امروز دشمن می خواهد روی اراده و تصمیم ما اثر بگذارد و اگر نتواند در ما تردید ایجاد کند سعی می کند کارهای بزرگ را کوچک جلوه دهد و ما باید حواسمان باشد از تصمیم و کارمان لحظه ای غفلت نکنیم و باید دست به دست هم بدهیم و کارها را به لطف و کمک خدا پیش ببریم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , همایش ها , ,