فرهنگ ایثار و شهادت رکن اصلی بسیج است 

سرهنگ فریبرز خزایی  ،فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت فرارسیدن هفته مبارک بسیج یادداشتی منتشر کرد.

متن یان یادداشت بدین شرح است:

بی گمان تأسیس و تأثیرات شگرف و بی بدیل بسیج مستضعفان، به مشابه رویدادی عظیم و اعجازگونه در تاریخ انقالاب اسلامی، از ویژگی های خاص جامعه اسالمی در ایران طی چهار دهه اخیر است ثمرات و برکات عالی و عظیم حضور این شجره طیبه در همه شئون و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و در همه عرصههای دفاعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و در نهایت در اعتال، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسالمی ایران نمایان و رو به توسعه است.
آنگونه که امام خمینی (ره) بنیانگذار، پرچمدار و مقتدای این لشکر مخلص خدا فرمودند: »بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند
بسیج در سیر حرکت بالنده و مسیر کمال خود، به عنوان خالص ترین نیروی بی هماورد ملت و نظام اسلامی، در تمام عرصه های حیات اجتماعی کشور به ایفای نقش مؤثر و فراگیر پرداخته و مصداق عالی و اصیل این بیان مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) شده است که فرمودند: « بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است»از این رو است که امروزه، با یقین میتوان گفت این مولود مبارک و متعالی انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، یکی از مهمترین منابع اقتدار، پیشرفت و عزت کشور است و به عنوان الگو و الهام بخش دیگر ملل مسلمان و آزاده و استقلال طلب جهان تبدیل شده است و به عنوان بدنه فعال ملت، نیروی کارآمد انقلاب اسلامی و میوه پر ارزش نظام و بازوی توانمند کشور برای تحقق اهداف چشم انداز آینده کشور می تواند نقش مؤثری داشته باشد.
بسیج مستضعفان در این مسیر متعالی، آنگونه که در کشورها و سرزمین های محور مقاومت در منطقه و جهان می بینیم، در مسیر رشد و گسترش قرار دارد و همین حرکت رو به گسترش، به وضوح رسیدن به مرحله و مقطع قیام جهانی حق طلبان رهایی بخش در جهان، تحت لوای منجی عالم بشری را نوید و نشان میدهد.
صدها میلیون انسان به جان آمده از جور، جهل و جنایت مستکبران عالم، آماده قیام و ایثار تحت لوای نجات بخش موعود و منتظر آن روز بزرگ هستند در قیامی که نه دیر است و نه دور، بسیج میداندار و میانه دار اصلی آن عنصر و آن آستانه است.
بی تردید فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت یکی از ارکان اصلی بسیج است که آن را به نیرویی انقلابی و مخلص در راه دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی تبدیل کرده است و مادامی که این تفکر و این انسان های مخلص و مؤمن در کشور حضور فعال دارند، دشمنان این مرز و بوم نمی توانند توطئه های پلید خود را عملی سازند.
سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهدانی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است.
خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند.
مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد و خاطره این انسان های بزرگ و کم ادعایی که کمر به دفاع از ارزش های الهی بستند و جان شیرینشان را در قربانگاه عشق الهی فدا کردند گرامی میدارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار بسیج , اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , ,