نخستین همایش تجلیل از کارکنان رزمنده

بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

 نخستین همایش تجلیل از کارکنان رزمنده بنیاد شهید و امور ایثارگران در دفاع مقدس، صبح دوشنبه ۷ مهرماه در سالن اجتماعات ساختمان شهید رسول‌زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌ صورت ویدیو کنفرانسی در استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش « بسیج ایثار»، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، به‌ویژه شهدای عملیات ثامن‌الائمه (ع)، گفت: زمانی که حضرت امام خمینی (ره) پیام دادند که حصر آبادان باید شکسته شود، ما امکانات مبتدی داشتیم اما با انگیزه‌ای که فرمان امام (ره) در کالبد رزمندگان ایجاد کرده بود و با تلاش غیورمردان ارتش، سپاه و بسیج در عملیات ثامن‌الائمه (ع)، بعد از 42 ساعت موجب شکستن حصر آبادان، بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر از خاک میهن و کشته، زخمی و اسیر شدن چند هزار نفر از افراد دشمن شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد ضمن تقدیر از مرکز مقاومت بسیج بنیاد برای برگزاری نخستین همایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، عنوان کرد: امسال به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس در بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بنیاد با مشارکت بعضی نهادها 40 برنامه محوری با بیش از 4000 اجرا در سراسر کشور طراحی و اجرا کرده است که از نظر کمی و کیفی قابل توجه و تعمّق بوده است.
سلیمانی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه بسیج در حفظ وحدت کشور، عنوان کرد: حدود 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این 42 سال شاهد توطئه‌ها، مکر و سنگ‌اندازی دشمن در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم. هدف اصلی دشمن هم نابود کردن اندیشه امامین انقلاب و فلسفه ایثار و شهادت در جامعه ما است؛ اما نه‌تنها نظام و انقلاب ما متوقف نشده است، بلکه همچنان حرکت روبه‌ روندگی داشته است.
وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت پرداختن بیشتر به دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس ما درواقع سیمای زمینی آیات الهی و تفسیر آیه‌های آسمانی روی زمین است. به اعتقاد من دفاع مقدس جلوه‌گاه نصرت الهی، قطعه درخشان و نورانی حیات ملی ما و تجلی‌گاه حقانیت ملت ما است. در حقیقت دفاع مقدس یک شخصیت جدید برای ملت ما تعریف و تعیین کرد و دشمن هنوز از پنجره دفاع مقدس به جمهوری اسلامی نگاه می‌کند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در ادامه به نقش موثر بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بانوان هم در دفاع مقدس ما نقش غیرقابل انکاری دارند، اما حق و نگاه به آن‌ها یک مقدار مهجور مانده است؛ لذا تصمیم بر این است که یک کنگره ملی برای تجلیل از بانوانی که در دفاع مقدس فعال بودند، بانوان شهید و جانباز، طراحی و اجرا شود تا گوشه‌ای از ایثار و فداکاری آن‌ها دیده و از آنان قدردانی شود.
سلیمانی دفاع مقدس را در امتداد عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی که در عاشورا و یاران سیدالشهدا(ع) بروز داشته، به‌نوعی در دفاع مقدس هم بروز و ظهور داشته است و همان‌گونه که اگر رشادت‌ها و روایت‌گری حضرت زینب (س)، مظلومیت حضرت رقیه (س) و گفتمان امام سجاد (ع) نبود، شاید کربلا در کربلا می‌ماند، امروز هم رسالت ما است که هشت سال مقاومت، ایثار و ایستادگی شهدا و ایثارگران را روایت کنیم و مسیر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس همین جلسه‌ها و بزرگداشت‌ها است.
سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران هم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: گاهی‌ اوقات در معرفی مقوله دفاع مقدس به نسل جوان، تحریف‌ها و سم‌پاشی‌های فراوان می‌بینیم و گاها این سوال و شک را در ذهن نسل جوان ایجاد می‌کنند که چه کسی در دفاع مقدس پیروز میدان بود؟ باید بگوییم که پیروز حقیقی میدان، ملت بزرگ ایران بود.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد در ادامه گفت: صدام و آن دشمنانی هم که پشت او ایستاده بودند و تا به امروز همچنان به دشمنی با ایران اسلامی ایستاده‌اند، اضمحلال جمهوری اسلامی و از بین بردن روحیه مقاومت و ایثار مردم ایران را می‌خواستند و می‌خواهند، اما ما پای ارزش‌های خود ایستادیم و دشمن بدون اینکه بتواند حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد، به‌عنوان متجاوز در دنیا اعلام و شناخته شد.
سرهنگ خزایی در ادامه گفت: ما وظیفه داریم هرچقدر از دوران دفاع مقدس دورتر می‌شویم، یاد و خاطره آن دوران را پررنگ‌تر گرامی بداریم و شهدا و رزمندگان ما که برای حفظ وطن جان خود را با خدا معامله کردند، به‌عنوان الگو به نسل آینده معرفی شوند.
در پایان این همایش 40 نفر از رزمندگان دفاع مقدس کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز و استان‌های سراسر کشور تقدیر و تجلیل شدند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار بسیج , اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , همایش ها , ,