به گزارش قسم  مرکز مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز فراخوان مقالات بسیج و پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا بیست و دوم اسفند ماه مصادف با روز شهید به سامانه الکترونیکی این مرکز ارسال کنند.

سرهنگ فریبرز خزایی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مطالعه درباره پدافند غیرعامل که «این موضوع یک اصل برای همیشه و نه مقطعی خاص است»، بسیج بر اساس وظایف و ماموریت هایی علمی و پژوهشی که برعهده دارد و همچنین رهنمودهای رهبر انقلاب به این مساله اهتمام می ورزد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: در همین راستا معاونت علمی و پژوهشی این مرکز در سال جاری تصمیم به انتشار فراخوان مقالات و دعوت از صاحب نظران در تمامی رده های بنیاد گرفته و علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا بیست و دوم اسفند ماه مصادف با روز شهید و سالگرد تاسیس بنیاد به تدبیر امام(ره) به سامانه الکترونیکی این مرکز ارسال کنند.

وی همچنین از برگزاری همایش بسیج و پدافند در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: پس از دریافت آثار و بررسی مقالات از سوی داوران معاونت مرکز بسیج، نفرات برتر در این همایش مورد تقدیر و تجلیل قرا خواهند گرفت.

خزایی با اشاره به جزییات این همایش، اظهار کرد: این همایش در شش محور، فرهنگ بسیج و جایگاه آن در توسعه موضوع پدافند غیرعامل، نقش ایثارگران در پدافند غیرعامل و مقابله با جنگ نرم، نقش اقتصاد مقاومتی و تهدیدات اقتصاد و پدافند غیرعامل در توسعه کشور، نقش و تاثیر پدافند غیرعامل در صیانت از کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری، ضرورت پدافند غیرعامل در حوزه های علمی و پژوهشی و نهایتا نقش بسیج در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل خواهد بود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کارکردهای پدافند غیرعامل همواره در دنیا مهم ارزیابی می شوند، اعلام کرد: صیانت از جان مردم، حفاظت سایبری از کشور، پایداری سازی مدیریت کشور، تداوم اداره و مدیریت مردم، حفاظت از تجهیزات و تاسیسات کشور، استمرار خدمات ضروری، حفاظت از زیر ساخت های حیاتی و نیز حفاظت از شهرها در هنگام جنگ و .. از جمله کارکردهای مهم پدافند غیرعامل تلقی می شوند.

وی افزود: این کارکردها و نیز بیانات مقام معظم رهبری و همچنین وظایف علمی و پژوهشی مرکز بسیج این ضرورت را ایجاب می کند تا موضوع پدافند غیرعامل همواره در دستور کار اجرایی و پژوهشی دستگاه های مختلف قرار بگیرد و مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش دارد تا به این موضوع از دید علمی و پژوهشی بپردازد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , مقالات , ,