حجت الاسلام والمسلمین شهیدی: مادران و همسران شهدا بهترین الگوی ایثارگری در جامعه هستند

به گزارش "ایثار"، حجت الاسلام شهیدی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت 13 جمادی الثانی که مصادف است با سالروز وفات ام البنین(س)، از مادران و همسران شهید و همچنین رییس مجلس شورای اسلامی جهت پذیرفتن دعوت و حضور در این مراسم تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: روز 13 جمادی الثانی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و اکنون سالهاست که در این روز، بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور برنامه هایی را جهت تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا برگزار می‌‌کند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مدعوین حاضر در مراسم گفت: افراد حاضر در این مراسم علاوه بر مادر دو یا چند شهید بودن، همسر شهید نیز هستند.

 حجت الاسلام شهیدی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: الویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر روی مباحث فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی شده و حتی برگزاری همین برنامه نیز در قالب برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است زیرا مادران و همسران شهدا بهترین الگوی ایثارگری در جامعه ما هستند

 

وی با اشاره به پیشینه همکاری های بنیاد و مجلس افزود: چندی قبل با حدود 70 نفر از نمایندگان مجلس که خود نیز از جامعه ایثارگری بودند دیدار کرده و راجع به مسائل مربوط به جامعه ایثارگری صحبت کردیم.

 

شهیدی ادامه داد: در همین راستا یکی از اولویت های اصلی ما در سال جدید پیگیری محقق شدن کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.

 

راه اندازی صندوق سلامت در بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: همچنین مطابق با تاکیدات مقام معظم رهبری یکی دیگر از الویت های ما حفظ سلامت جامعه ایثارگران است لذا صندوق سلامت در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شد تا اگر ایثارگران در مسیر معالجه نتوانستند از بیمه خدمات کافی دریافت کنند، باقی هزینه های خود را از این صندوق بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد معوقات جامعه ایثارگری گفت: خوشبختانه تا حدودی توانسته ایم مطالبات خانواده های ایثارگر را در دو قسط پرداخت کنیم و امیدواریم تا فصل تابستان امکان پرداخت تمام معوقات ایجاد شود و این دغدغه رفع شود

 

توانمند سازی جانبازان در سال جدید

 

حجت الاسلام شهیدی در پایان سخنانش اظهار داشت: یکی دیگر از الویت های ما در بنیاد مسأله توانمند کردن جانبازان است که شاید به دلیل نبود امکانات تا به حال از آنان در مشاغل مختلف استفاده نشده اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاوتی بنا شده است با حمایت از جانبازان، اهدای وام و سرمایه گذاری، آنها را مشغول به کار کنیم.

 

لازم به ذکر است این مراسم با سخنان مادر شهید صبوری آغاز شد که پس از 31 سال جستجو برای یافتن پیکر فرزند شهیدش در منطقه سومار ، در نهایت در بوشهر به مقبره فرزند شهیدش رسید.

 

مادر شهید بهبود صبوری در سخنان کوتاه خود، پیدا شدن پیکر فرزندش را یک معجزه خواند و در ادامه از تلاش های مسوولین بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسوولان شهرداری منطقه هفت تهران برای فراهم کردن مقدمات تدفین این شهید بزرگوار تشکر کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار , همایش ها , ,