رییس مجلس شورای اسلامی: استقامت خانواده شهدا دلیل ایستادگی ملت ایران است

به گزارش "ایثار"، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز 23 فروردین ماه در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا که با حضور حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قائم مقام ، حجت الاسلام فقیهی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد و صمیمی مدیر کل بنیاد تهران و جمعی از مادران و همسران شهدا در مجموعه فرهنگی سید الشهدا(ع) برگزار شد، گفت: از ابتکار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از مادران و همسران شهید در سالروز رحلت ام البنین(س) تشکر می کنم.

وی گفت: حضرت ام البنین(س) شخصیت با فضیلیتی بود که از نظر فرهنگ اسلامی حامل فکری غنی بود به نحوی که در سخنان علمای برجسته از وی به عنوان فردی با فضیلت از خانواده ادیب و شحاع نام برده شده است. با نگاه به زندگی این حضرت به خصوصیت اهل فرهنگ و فضیلت بودن (صاحب فکر و اندیشه بودن)، اهل استقامت بودن و اطاعت از مولا پی می بریم که اینها همه در زندگی مادران و همسران شهدا نیز مشهود است.

لاریجانی با اشاره به سخنان حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در خصوص فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالی که به نام فرهنگ نام گرفته است، گفت: معرفی الگوهای فرهنگ و کسانی که ویژگی ممتاز فرهنگ اسلامی یعنی شهادت را راه خود قرار داده اند، عمل بسیار شایسته ای است و در سال 93 به دلیل غنای فرهنگی شهادت باید به موضوع مجاهدت ایثار و شهادت پرداخته شود زیرا در این صورت است که جامعه سربلند و ممتاز خواهد بود.

 رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کشور ما نقشی مهم و تاثیرگذار دارد و توانسته روی پای خود بایستد، در کنار تدابیر مقام معظم رهبری به دلیل داشتن فرهنگ ایثار مجاهدت و شهادت است و قدرت ایستادگی ملت ایران در برابر قدرت های بزرگ مربوط به استقامت همسران و مادران و فرزندان شهدا است.

وی با تاکید بر سه خصوصیت بارز اخلاقی حضورت ام البنین (س) گفت: طی کردن راه طولانی آینده نیازمند این سه رکن است و ما باید با پیش گرفتن فضیلت و ایستادگی و با روحیه ای پاک و فرهنگی والا و همچنین با تبعیت از رهبر معظم انقلاب در این راه حرکت کنیم که همانا این راه مسیر رشد و تکامل کشور ما است و در این مسیر تعالی زیربناهای فرهنگی باید وجود داشته باشد و این فرهنگ نیز باید با شخصیت و هویت جامعه سنخیت داشته باشد .

لاریجانی اظهار کرد: عمق مساله در این است که باور به کانون معرفت اسلامی که همان اهل بیت است جایگاه رفیع امروزی را برای ما به وجود آورده و موجب شده تا ملت ما با مجاهدت، تفکر جهادی و فاصله گرفتن از ارتجاع و گمراهی این مسیر را طی کنند و باید پذیرفت که این استقامت و فرهنگ اسلامی دریچه های اقتدار و سربلندی را برای ملت ما به ارمغان آورده است.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای طی کردن راه آینده باید به همین سه رکن اتکا کنیم و جامعه ای که با فرهنگ متعالی به این فضیلت ها توجه کند و در راه خود استقامت کند، تکامل و توفیق را در پیش خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به سنگ اندازی ابر قدرتها در مقابل قدرت ایران گفت: تمام اینها به دلیل راه و شعار "نه شرقی نه غربی است" که شما انتخاب کرده اید؛ شعاری که پیام بسیار پر ارزشی را در بر دارد. در مسئله هسته ای و در خلال مذاکرات، درشتی ها و سخنانی به چشم می خوردند که برای ما آشنا بودند به همین خاطر نباید فریب آنها را بخوریم، چون غرب فرهنگ ایران را به درستی نمی شناسد و فکر می کند اراده ملت با این سخنان متزلزل می شود که باید در جواب به آنها گفت که شما با اراده عظیم خانواده شهدا مواجه است که مانند خونی هستند که استقامت را در جامعه می دمند.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از رهبری پیشرفت و سرافرازی ملت ایران را به دنبال داشته است، گفت: در تاریخ پس از انقلاب شاهد سرافرازی های بسیاری بوده ایم که همه آنها به دلیل راهنمایی های ولایت فقیه بوده است. مساله هسته ای باعث اقتدار کشور شده و موجب شده تا کشور و در طول دو دهه گذشته با حمایت رهبری جایگاه ویژه ای پیدا کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید در مسیر آینده دچار غفلت شد و باید با الگو قرار دادن سه خصوصیت یاد شده به دنبال رشد فضائل بوده و با استقامت، در تبعیت از رهبری تردیدی نداشته باشیم که اینها کلید پیشرفت و سعادت کشور به حساب می آیند و امیدوارم که این آگاهی در کشور ما روز افزون شود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همیشه با افتخار از خانواده شهدا یاد می کنند، گفت: شما عزتمند زیستید برای همین باعث افتخار بودید، هستید و خواهید بود.

لاریجانی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا عملا ایستادگی را به ملت آموختند، افزود: شما این حرکت را پیگیری می کنید تا جامعه دچار خمودی نشود، شما عزیزان ملت ایران هستید و هیچ کس قدر و منزلت شما را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تشکر از حجت الاسلام شهیدی به دلیل پیگیری تحقق قانون جامع ایثارگری گفت: اگر این مشکل حل شود کمک بسیاری به جامعه ایثارگری خواهد شد و خیل عظیمی از نمایندگان مجلس از جامعه ایثارگری هستند که موضوعات مربوط به این جامعه را با علاقه پیگیری می کنند و ما نیز حل تمام مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را وظیفه خود می دانیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار , همایش ها , ,